- بلاگ
- طراحی سایت
- ۸ دلیل برای اینکه چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
۸ دلیل برای اینکه چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰
زمان تقریبی مطالعه: ۱۱ دقیقه
https://www.pingoteam.ir/nR3E/
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و همچنان از خودتون میپرسید که فایدهی داشتن وبسایت چیه، داخل این مطلب میتونید با یک سری از مزایای داشتن وبسایت بیشتر آشنا شید و با نگاه بازتر تصمیم بگیرید که آیا نیاز به سایت برای کسب و کار خودتون دارید یا خیر.
بیل گیتس یه جملهی معروف داره که میگه: «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنهی کسب و کار حذف خواهد شد!»
واقعیت اینه که ما بیشترین و مهمترین اطلاعات موردنیاز خودمون رو از اینترنت بدست میاریم. همهی ما وقتی که نیاز پیدا میکنیم تا دربارهی یه چیزی از «دستور پخت غذا» گرفته تا «نظرات مردم دربارهی پزشک معالجمون» و یا «خرید گوشی موبایل موردنظرمون» اطلاعات کسب کنیم، به سراغ گوگل و یا سایر موتورهای جستجو میریم و دنبال موضوع موردنظرمون میگردیم. خب پس طبیعیه اگر بگیم نادیده گرفتن چنین پتانسیلی، اشتباه بسیار بزرگیه و به قول بیل گیتس، در آیندهی نه چندان دور، در صورتی که هنوز وبسایتی برای کسب و کار خودمون راهاندازی نکرده باشیم، از صحنهی کسب و کار حذف میشیم!
از طرف دیگه امروزه کاربران انتظار دارند که هر بیزینسی وبسایت مختص خودش رو داشته باشه تا بتونن بهش اعتماد کنند. در واقع وبسایت شما، همون دفتر کار یا فروشگاه شما توی دنیای اینترنت به حساب میاد. در حقیقت در دنیای امروز، نداشتن وبسایت سوالات زیادی رو در ذهن کاربر ایجاد میکنه: آیا این شرکت یا این پزشک قانونیه؟ آیا کارش رو واقعا بلده؟ اگر این شرکت واقعا در کار خودش حرفهایه، پس چطور هنوز هیچ سایتی نداره؟ و بسیاری از سوالات و فکرهای دیگه که قطعا شما دوست ندارید در ذهن مشتریانتون شکل بگیره: )
تمام اینها تنها گوشهای از قدرت و وسعت فضای مجازی رو به تصویر میکشه. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و همچنان از خودتون میپرسید که فایدهی داشتن وبسایت چیه، داخل این مطلب میتونید با یک سری از مزایای داشتن وبسایت بیشتر آشنا شید و با نگاه بازتر تصمیم بگیرید که آیا نیاز به سایت برای کسب و کار خودتون دارید یا خیر.
واقعیت اینه که ما بیشترین و مهمترین اطلاعات موردنیاز خودمون رو از اینترنت بدست میاریم. همهی ما وقتی که نیاز پیدا میکنیم تا دربارهی یه چیزی از «دستور پخت غذا» گرفته تا «نظرات مردم دربارهی پزشک معالجمون» و یا «خرید گوشی موبایل موردنظرمون» اطلاعات کسب کنیم، به سراغ گوگل و یا سایر موتورهای جستجو میریم و دنبال موضوع موردنظرمون میگردیم. خب پس طبیعیه اگر بگیم نادیده گرفتن چنین پتانسیلی، اشتباه بسیار بزرگیه و به قول بیل گیتس، در آیندهی نه چندان دور، در صورتی که هنوز وبسایتی برای کسب و کار خودمون راهاندازی نکرده باشیم، از صحنهی کسب و کار حذف میشیم!
از طرف دیگه امروزه کاربران انتظار دارند که هر بیزینسی وبسایت مختص خودش رو داشته باشه تا بتونن بهش اعتماد کنند. در واقع وبسایت شما، همون دفتر کار یا فروشگاه شما توی دنیای اینترنت به حساب میاد. در حقیقت در دنیای امروز، نداشتن وبسایت سوالات زیادی رو در ذهن کاربر ایجاد میکنه: آیا این شرکت یا این پزشک قانونیه؟ آیا کارش رو واقعا بلده؟ اگر این شرکت واقعا در کار خودش حرفهایه، پس چطور هنوز هیچ سایتی نداره؟ و بسیاری از سوالات و فکرهای دیگه که قطعا شما دوست ندارید در ذهن مشتریانتون شکل بگیره: )
تمام اینها تنها گوشهای از قدرت و وسعت فضای مجازی رو به تصویر میکشه. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و همچنان از خودتون میپرسید که فایدهی داشتن وبسایت چیه، داخل این مطلب میتونید با یک سری از مزایای داشتن وبسایت بیشتر آشنا شید و با نگاه بازتر تصمیم بگیرید که آیا نیاز به سایت برای کسب و کار خودتون دارید یا خیر.
مزایای داشتن وبسایت
بذارید دیگه وقت رو تلف نکنیم و شمردن رو آغاز کنیم:
۱- کسب اعتبار و برندسازی
داشتن وب سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی سایت به شما این فرصت رو میده تا خودتون رو به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتون به مخاطبان بگید. اغراق نیست اگر بگیم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما میشه و به کمک اون، مخاطبان راحتتر به شما اعتماد میکنند. البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمنده. چرا که باعث مطرح شدن و معرفی شما میشه.
۲- در دسترس بودن ۲۴ ساعته
حتما میدونید که یکی از مهمترین و پرهزینهترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی کردنشه. اگر شما پشتیبانی خوبی به مشتریانتون ارائه ندید، متوجه میشید که بعد از چندوقت، از دستشون میدید. داشتن یک سایت به شما این امکان رو میده که بتونید به صورت شبانهروزی، پیامهای مخاطبانتون رو دریافت کنید و حتی پاسختون رو به صورت آنلاین براشون آنها ارسال کنید.
۳- جذب مشتریان جدید
داشتن سایت یه فرصت عالیه که بتونید ارتباطاتتون رو گسترش بدید. در واقع وقتی شما یک سایت دارید، مشتریان و همکارانتون راحتتر شما رو پیدا میکنند و در نتیجه شانس ایجاد روابط تجاری جدید، به وجود میاد. البته اگر هم شما صاحب کسب و کار نیستید و صرفا در حال طراحی یک سایت شخصی هستید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید رو غنیمت بشمارید.
۴- جمعآوری اطلاعات کاربران
توی کسب و کارهای سنتی، ممکنه یک مشتری رو پس از خرید، دیگه هیچوقت نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، در زمان خرید مشتری، میتونید شماره تلفن یا آدرس ایمیلش رو بگیرید و سالها از طریق وب سایت و شبکههای اجتماعی باهاش در ارتباط باشید.
اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمیشه و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، میتونید اونها رو از رسیدن اجناس جدید، تخفیفهای آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای اونها کد تخفیف ارسال کنید تا شما رو فراموش نکنند و به خرید دوباره از شما تشویق بشن.
اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمیشه و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، میتونید اونها رو از رسیدن اجناس جدید، تخفیفهای آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای اونها کد تخفیف ارسال کنید تا شما رو فراموش نکنند و به خرید دوباره از شما تشویق بشن.
۵- ارزیابی دقیقتر مخاطبین
یک مزیت بسیار بزرگ داشتن وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق رفتار کاربرانه. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذابتر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتاله.
بذارید موضوع رو یکم برای شما بازتر کنیم: توی اینترنت، امکان اندازهگیری همهچیز به صورت دقیق وجود داره. مثلاً توی پنلهای ما یک قسمت آمار مفصل وجود داره که شما از طریق اون میتونید بفهمید که بازدیدکنندههای شما از کدوم شهر و کشور هستن، کدام صفحات شما رو بیشتر دیدن، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما اومدن و… (برای اطلاعات بیشتر دربارهی این ویژگی، اینجا کلیک کنید)
موضوع وقتی جذابتر میشه که از یه ابزار حرفهایتر مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل سایت استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً میفهمید که کاربران از چه طریقی وارد سایت شما میشن، چقدر در سایت باقی میمونن، چه مسیری رو در سایت شما طی میکنن و …
بذارید موضوع رو یکم برای شما بازتر کنیم: توی اینترنت، امکان اندازهگیری همهچیز به صورت دقیق وجود داره. مثلاً توی پنلهای ما یک قسمت آمار مفصل وجود داره که شما از طریق اون میتونید بفهمید که بازدیدکنندههای شما از کدوم شهر و کشور هستن، کدام صفحات شما رو بیشتر دیدن، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما اومدن و… (برای اطلاعات بیشتر دربارهی این ویژگی، اینجا کلیک کنید)
موضوع وقتی جذابتر میشه که از یه ابزار حرفهایتر مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل سایت استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً میفهمید که کاربران از چه طریقی وارد سایت شما میشن، چقدر در سایت باقی میمونن، چه مسیری رو در سایت شما طی میکنن و …
۶- گسترش روشهای تبلیغاتی
با داشتن یک وبسایت، شما به روشهای تبلیغاتی بیشتر و بهتری دسترسی دارید که مهمترین اونها، تبلیغات در گوگله. تبلیغ در گوگل رو میشه هدفمندترین نوع تبلیغ دونست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده میشه که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما رو جستجو میکنند.
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی هم بازه. برای مثال میتونید از رپورتاژ آگهی، بکلینک و ... برای تبلیغ خودتون استفاده کنید.
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی هم بازه. برای مثال میتونید از رپورتاژ آگهی، بکلینک و ... برای تبلیغ خودتون استفاده کنید.
۷- عدم محدودیت جغرافیایی
شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده، این باشه که دنیا رو کوچکتر کرده و مرزهای جغرافیایی رو برداشته. به کمک اینترنت، دیگه مهم نیست شما یا کسب و کارتون توی چه شهر یا منطقهای باشه، صرفا با داشتن یه وبسایت میتونید خودتون رو معرفی کنید و محصولات و خدماتتون رو به فروش برسونید.
۸- امکان مقایسه خدمات
حتما برای شما هم پیش اومده که مشتری در زمان خرید یک محصول، بین دو آیتم شک داشته و در نهایت به دلیل اینکه نتونسته انتخاب کنه، از خرید صرف نظر کرده :| یکی دیگه از مزیتهای داشتن سایت، اینه که کاربران میتونن به راحتی محصولات و خدمات شما رو سر فرصت باهم مقایسه کنند و در نهایت با توجه به مواردی که مدنظرشونه، تصمیم بگیرند.
حالا باید چیکار کنم؟
همونطور که متوجه شدید، داشتن یک وب سایت میتونه سود بسیار زیادی برای شما داشته باشه. ساختن وب سایت یه راه کم هزینه برای دیده شدن و افزایش درآمد شماست. داشتن یک وب سایت راهی برای ارتباط بیشتر با مشتریان شماست و در نتیجه میتونه تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کارتون داشته باشه.
اما اگر هنوز هم مطمئن نیستید، میتونید با ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره بدیم. اگر هم که تصمیمتون رو برای راهاندازی وبسایت گرفتید، برای باقی مراحل اصلا نگران نباشید. فقط کافیه وارد صفحه سفارش بشید و امکاناتی که مدنظرتون هست رو به همراه یک شماره تماس ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما در ارتباط باشن و راهنماییتون کنن.
سفارشاما اگر هنوز هم مطمئن نیستید، میتونید با ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره بدیم. اگر هم که تصمیمتون رو برای راهاندازی وبسایت گرفتید، برای باقی مراحل اصلا نگران نباشید. فقط کافیه وارد صفحه سفارش بشید و امکاناتی که مدنظرتون هست رو به همراه یک شماره تماس ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما در ارتباط باشن و راهنماییتون کنن.
- سریع و آسان
- امنیت و اطمینان خاطر
- پشتیبانی حرفهای